Produženi stručni postupak

Poludnevni boravak u osnovnoj školi (u nastavku teksta PSP) program je koji provodi Centar za pružanje usluga u zajednici Zagreb – Dugave, Odjel Dislocirane jedinice poludnevnog boravka u osnovnim školama, u sklopu socijalne usluge poludnevnog boravka, u Zagrebu i Zagrebačkoj županiji (Velika Gorica i Zaprešić), a u suradnji s Područnim uredima Hrvatskog zavoda za socijalni rad. Trenutačno se provodi u 19 osnovnih škola, u 24 grupe. (CENTAR DUGAVE).

U OŠ Nikole Hribara PSP je započeo s radom 1996. godine te se do danas kontinuirano radi s dvjema grupama od desetero djece.

Produženi stručni postupak preventivni je rad s djecom i mladima koji su u većem riziku razvoja problema u ponašanju i rad s djecom i mladima koji već manifestiraju određene probleme u ponašanju i učenju kako se ono ne bi razvilo u daljnje, intenzivnije oblike.

Korisnici PSP-a djeca su od drugog do osmog razreda. Tretman se provodi po metodi grupnog i individualnog rada te ima karakter sekundarne prevencije. Program se ostvaruje pomoću tehnika građenja grupe i metodologijom grupnoga rada, individualnim radom, različitim oblicima grupnih aktivnosti, radionicama, aktivnom suradnjom s djelatnicima škole, HZSR-om i drugim stručnim službama te savjetodavnim radom s roditeljima.

Dijete se uključuje na inicijativu stručnog suradnika škole ili nastavnika, roditelja ili nam se samo obraća za pomoć. Odluku o uključenju donosi stručni tim u sastavu: odgajatelj, soc. radnik nadležnog HZSR-a, pedagog škole ili drugi stručni suradnik škole. Po donošenju odluke, a nakon pristanka roditelja i samog djeteta, škola se pisanim putem obraća nadležnom HZSR-u. Ured HZSR-a, nakon razgovora s roditeljima, donosi rješenje o početku pružanja usluge poludnevnog boravka u OŠ.

Program PSP-a provode djelatnici Centra Dugave; socijalni pedagozi, socijalni radnici i psiholozi. S obzirom na to da se provodi kao usluga poludnevnog boravka, škola osigurava adekvatan prostor, ručak i užinu za djecu. Grupu čini desetero djece samo iz škole u kojoj se provodi program. Provodi se svakodnevno, prije ili nakon nastave, u trajanju od četiri do šest sati dnevno (jedna grupa od 9 do 14 sati, druga grupa od 12 do 17 sati). Djeca su uključena u program prosječno dvije godine, iznimno i duže ako za to postoji potreba, tj. dok se ne postigne napredak predviđen Planom rada. Za uspješno provođenje programa vrlo je važna suradnja roditelja/skrbnika i odgajatelja koja se ostvaruje individualnim savjetovanjima i informativnim razgovorima. Također, važna je i suradnja odgajatelja sa stručnom službom škole i nastavnicima.

Dobro došli!

Nina Sabolić, mag. act. soc.

Ivana Lokas Šćetko, prof. socijalna pedagoginja, univ. spec. act. soc.

Više članaka…

Poremećaji u ponašanju

Skip to content