OS Nikole Hribara - Velika Gorica

OS Nikole Hribara - Velika Gorica
Razgovor s učenicima koji su sudjelovali u Erasmus+projektu Naša kultura – europska baština Spojila nas baština, razvilo se prijateljstvo PDF Ispis

Osnovna škola Nikole Hribara iz Velike Gorice u prosincu je za Dan škole ugostila učenike i učitelje iz drugih zemalja. S Gabrieleom iz Italije, Teom iz Makedonije i našim učenikom Ivanom razgovarali smo o njihovoj domovini, tradiciji, školi, hobijima...

Sudjelujete li prvi put u ovakvoj razmjeni učenika? O čemu ste razmišljali prije putovanja?
Gabriele: Bio sam jako uzbuđen. Čuo sam da je Hrvatska prekrasna zemlja, ali nisam znao
koliko jer nisam bio u njoj.
Tea: I ja sam bila jako uzbuđena i radoznala jer sam prvi put putovala u Hrvatsku.
Ivan: Prvi put sudjelujem, ovaj put sam domaćin, ali volio bih upoznati druge zemlje, njihove
običaje, tradiciju, kulturu, povijesne znamenitosti, a najviše od svega nove prijatelje.
Kad netko kaže Hrvatska, što vam prvo padne napamet? Što ste znali o njoj prije svog dolaska?
Gabriele: Iskreno, nisam znao puno. Hrvatska me asocira na lijepe otoke i lijepo more. Prije
dolaska gledali smo film o Zagrebu, o nekim važnijim spomenicima, ali se ne sjećam
kojim. Naravno, Mandžukić, Modrić, Brozović, Perišić... Navijam za Inter, a u Interu
igraju tri hrvatska nogometaša.
Tea: Kad netko spomene Hrvatsku, meni su pred očima lijepe slike mora i žitnih polja.
Kako biste opisali svoju zemlju? Iz kojeg mjesta dolazite?
Gabriele: Dolazim sa sjevera Toskane, iz grada Massa. Toskana se nalazi na zapadu Italije.
Italija je zemlja mog rođenja, ona mi je sve. Ako nešto moram izdvojiti, onda je to
Rim. Grad koji je poseban i slikovito prikazuje prošlost.
Tea: Živim u Štipu koji se nalazi na istoku Makedonije. Moja domovina je stvarno prelijepa.
Sačuvala je svoju tradiciju. Ima bogatu baštinu i prekrasnu prirodu. Puno ljudi to ne zna,
čak ni Makedenci ne poznaju sve ljepote svoje zemlje, što je žalosno. Ima bogatu kuhinju.
Grad koji biste svakako trebali posjetiti je Ohrid.
Ivane, kako bi ti u nekoliko rečenica opisao našu domovinu?
Hrvatska ima prekrasan krajolik i najljepše more. Mislim da je posebna po svojim nacionalnim parkovima. Moja je zemlja gostoljubiva, a rekao bih i da je borbena.
Tema Erasmusa je Naša kultura – europska baština. Hol naše škole postao je izložbeni prostor. Što ste od bogate baštine svojih zemalja izdvojili kako biste nam pokazali?
Gabriele: Donijeli smo fotografije trgova, fontana, spomenika, crkvi iz poznatih toskanskih
gradova Firence, Pise, Siene... Toskana je jako lijepa pokrajina. Svoje nove prijatelje
počastili smo ukusnim kolačem pandoro. To je tradicionalni božićni kolač koji je
nastao u Veroni.
Tea: Izložili smo neka tradicionalna makedonska jela: ajvar, pinđur, ljutenicu i naše
rukotvorine. Svoj kraj predstavili smo i makedonskim nošnjama koje smo odjenule.
Ivan: U holu naše škole učenici, roditelji i učitelji uredili su projektni kutak. Napravljena je
drvena turopoljska kuća u kojoj možete vidjeti dječje likovne radove na kojima su
podculice – kapice na glavi s ukrasima koju su djevojke nosile nakon udaje i podgutnice
– preteče kravate koje su izradili učenici sa svojim učiteljicama. Izloženi su i neki
tradicionalni turopoljski predmeti: korito – drvena posuda za pranje rublja, preslice,
česalo za češljati konoplju, stara škrinja za čuvanje odjeće, tkani ručnici, dijelovi
turopoljske narodne nošnje... Zidove škole krase učenički likovni radovi i fotografije
svete Lucije i drvenog turopoljskoga graditeljstva. A zanimljivo je pogledati i slovaricu
našeg kraja.
Kako se osjećate u našoj školi? Jeste li u ovo kratko vrijeme uspjeli malo bolje upoznati neke učenike?
Gabriele: Ugodno se osjećam u vašoj školi. Škola je jako velika i moderna, modernija nego
moja. Družim se s drugim učenicima. Naučili su me brojati na hrvatskom do deset,
a znam i pozdraviti na hrvatskom: dobar dan, bok i doviđenja. I ja sam njih naučio
neke riječi na talijanskom.
Tea: Svi su jako srdačni. Po cijele se dane družim s učenicima koji sudjeluju u
Erasmus+ projektu. Sudjelujemo u radionicima. Obilazimo i upoznajemo vaš kraj. Dosad
smo bili u dvorcu Lukavec, Mraclinu i drvenoj kući Modić Bedeković. Razumijem
hrvatski, pa se lako sporazumijevamo. Najviše sam se sprijateljila s Mateom kod koje
sam smještena. Njezini roditelji su jako gostoljubivi. Neprestano me pitaju je li mi ukusno
to što jedem.

 

ŠKOLA – SLIČNOSTI I RAZLIKE 

U koji razred ideš? Koliko je učenika u tvom razredu?
Gabriele: Idem u 5. b razred. U mom razredu je 21 učenik.
Tea: I u mom razredu je 21 učenik. Idem u 6. 1 razred .
Ivan: Učenik sam 5. f razreda, a u njemu su 23 učenika.
Koliko školskih predmeta imaš? Koliko prosječno sati u školi dnevno provodiš? Koliko godina traje tvoja osnovna škola?
Gabriele: Imam osam predmeta. Idemo uvijek ujutro u školu i imam pet sati dnevno, a u više
razrede prelazimo nakon petog razreda.
Tea: Osnovna škola u Makedoniji traje devet godina. Uh, nisam nikad brojala. Mislim da imam
13 predmeta. U školi sam uvijek od 7.30 do 13.30.
Ivan: Imam jedanaest obveznih predmeta, uglavnom pet ili šest sati svaki dan. Kao što znate,
u Hrvatskoj osnovna škola traje osam godina. Mi smo jedan tjedan ujutro u školi, a drugi
poslijepodne.
Koliko, otprilike, vremena svaki dan odvojiš za učenje? Imaš li puno zadataka za školu koje moraš napraviti kod kuće?
Gabriele: Nemamo puno zadaće kod kuće. Možda oko sat i pol vremena.
Tea: Ovisi o tome pišemo li ispit, onda učim oko 5 sati prije ispita, a inače oko tri sata. Najviše
zadaće imamo iz Matematike.
Ivan: Oko tri sata dnevno odvojim za učenje i pisanje zadaće, najviše zadaće imam iz
Matematike. Nekad imam više, a nekad manje.
Je li vam informatika obvezan ili izborni predmet? Koristiš li se računalom i na drugim predmetima ili u radu kod kuće za školu?
Gabriele: Mi nemamo Informatiku. Imamo nešto slično Informatici. Zove se Tehnologija i
obvezna je od prvog razreda.
Tea: I nama je Informatika obvezna. U školi se koristimo računalom i na drugim predmetima,
ali nam profesori ne daju baš zadatke kod kuće za koje nam treba računalo. Uglavnom se
služimo knjigom.
Ivan: Informatika nam je obvezna od ove školske godine, koristim se računalom kod kuće za
školske projekte i izradu prezentacija. Pogledam u pravopis na internetu ako ga ne mogu
naći na polici.
Bili ste na nekim satovima u našoj školi. Jeste li sudjelovali u nastavi?
Gabriele: Bio sam na satu Vjeronauka. Bilo je zabavno. Na ukrasima za bor pisali smo poruke.
Pisao sam o miru na talijanskom. Onda smo poruke čitali naglas, stavljali na bor i
ukrašavali učionicu.
Tea: Bila sam na satu Geografije i Engleskog. Učenici su bili jako aktivni, a tako je i u mom
razredu. Primijetila sam da na satu engleskog profesor uglavnom govori na engleskom, a
kod nas nam profesor dosta toga kaže i na mekedonskom.
Što ne voliš u školi? Da možeš nešto promijeniti u svojoj školi, što bi to bilo?
Gabriele: Volim jako povijest pa bih volio više sati povijesti i jedan sat posvećen samo čitanju.
Volio bih da čitamo o različitim temama.
Tea: Možda samo da imamo svaki dan šest sati. Mi nekad imamo i sedam sati, a to je puno. I
ja bih voljela da jedan sat tjedno imamo sat čitanja na kojem bismo čitali različite knjige
ili lektire jer kod kuće to baš ne radimo. Znam to i po sebi. Bilo bi super kad bismo jednom
tjedno imali sat plivanja.
Ivan: Volio bih da imamo manje domaće zadaće i da u školi mogu odabrati badminton kao
slobodna aktivnost.
Kako bi se, po vašem mišljenju, trebao ponašati superučitelj?
Gabriele: Trebao bi uvijek organizirati rekreaciju prije nastave i svaki nam dan nešto
zanimljivo čitati.
Tea: Superučitelj nije prestrog, ne viče na djecu i ne piše puno po ploči. Daje nam zadatke u
kojima više istražujemo. Dobar je, pomaže nam u radu, sluša naše mišljenje i posluša naše
želje (ako ne pretjerujemo) i ispuni ih. Duhovit je, ali ne pretjerano.
Ivan: Svaki superučitelj bi nas trebao nešto naučiti. Ne bi smio biti prestog i trebao bi očekivati
od nas onoliko koliko možemo dati. Trebao bi voljeti razgovarati s nama i slušati naša
razmišljanja.
Imaš li neke hobije? Čime se baviš u slobodno vrijeme?
Gabriele: Najčešće čitam i igram se sa svojim bratom.
Tea: Kao i svako dijete puno vremena provodim na internetu. Volim igrati nogomet s
prijateljima.
Ivan: Svašta volim raditi u slobodno vrijeme. Čitam knjige, igram igrice na playstationu, igram
tenis, gledam filmove...
Koliko dnevno provodiš vremena na računalu i mobitelu iz zabave?
Gabriele: Najviše jedan sat. Nemam mobitel.
Tea: Previše, tri do četiri sata.
Ivan: Ako imam slobodnog vremena, više od dva sata.
Što će ti posebno ostati u sjećanju nakon ovih nekoliko dana provedenih u Hrvatskoj?
Gabriele: Jako su mi bile ukusne štrukle. Družio sam se s puno djece... Sve će mi ostati u
lijepom sjećanju.
Tea: Najviše će mi u sjećanju ostati štrukle koje smo radili i stare drvene kuće.
Imate li neku poruku za svoje nove prijatelje?
Gabriele: Bit će mi drago ugostiti ih u Italiji.
Tea: Svojim novim prijeteljima bih poželjela da upoznaju moju domovinu, a svojim
prijateljima u Makedoniji ću reći kako je Hrvatska predivna zemlja.
Ivan: Drago mi je što vam se moja domovina i zavičaj svidio.

 

NAJ ZA KRAJ...

Tvoj najdraži pjevač, pjevačica ili grupa je ...
... talijanska grupa Maneskin (Gabriele)
... imam ih jako puno (Tea)
...George Ezra (Ivan)
Predmet bez kojeg ne možeš zamisliti život je ...
... knjiga (Gabriele)
... mobitel (Tea)
... mobitel (Ivan)
Voliš li videoigrice? Ako da, najdraža ti je ...
... Fortnitte (Gabriele)
... ne igram videoigrice (Tea)
... Fortnitte (Ivan)
Knjiga koju bi preporučio je ...
... Beskrajna priča Michaela Endea (Gabriele)
... Veliki i mali Boška Smakoskog (Tea)
... Koko u Parizu Ivana Kušana (Ivan)
Najdraži sport ti je ...
... nogomet (Gabriele)
... nogomet (Tea)
... tenis (Ivan)
Tvoje omiljeno jelo je ...
... pizza s mascarponeom i pršutom (Gabriele)
... banica (Tea)
... pizza (Ivan)
Prijatelj je ...
... netko tko te nikad neće iznevjeriti (Gabriele)
... netko poput brata ili sestre (Tea)
... onaj kojemu vjeruješ i tko tebi vjeruje (Ivan)
Sreća je ...
... pojesti komad pizze (Gabriele)
... kad si okružen svojom obitelji i kad ti mama kupi mobitel (Tea)
... kad dobiješ peticu... kad si tužan, a prijatelj je uz tebe (Ivan)

Dorijan Barišić

 
Hribar u novom Erasmus+ programu PDF Ispis

erasmus 2 Nakon što je u protekle dvije godine odobreno financiranje projekta Our culture - European heritage, i ove je godine Agencija za mobilnost i programe EU odobrila financiranje  projektnog prijedloga Osnovne škole Nikole Hribara pod nazivom Teaching for the Future u iznosu od 13.607 EUR-a.

Provedba projekta započinje 7. 9. 2020. i trajat će 2 godine. Tijekom našeg KA 1 projekta 6 učiteljica će sudjelovati na višednevnim strukturiranim stručnim seminarima u nekoliko europskih zemalja, a stečena znanja će diseminirati svojim kolegama u školi kako bi svi zajedno podigli kvalitetu poučavanja na višu razinu. Primjenom novih vještina i znanja koje planiramo ojačati s pomoću europske mobilnosti, unaprijedit ćemo područja koja smo prepoznali da trebaju poboljšanje, a to su: uporaba digitalnih alata, razvoj novih metoda učenja i poučavanja te unapređenje interpersonalnih vještina.

Veselimo se svakom novom projektu naše škole.

 

                                                           Ivana Boban (OŠ Nikole Hribara)

 
Obilježili smo Dane Erasmus-a PDF Ispis

Kolaž fotografija (1)

I ove smo godine u našoj školi obilježili Dane Erasmus-a od 13. do 15. listopada 2022 godine. To je godišnja proslava programa Erasmus+, najvećeg programa Europske unije namijenjenog obrazovanju, osposobljavanju, mladima i sportu, tijekom koje korisnici programa održavaju razna događanja kako bi predstavili iskustva i rezultate projekata ili proveli dio projektnih aktivnosti.

U okviru Erasmus projekta, koji aktivno provodimo u našoj školi, organizirali smo webinar na međunarodnoj razini pod nazivom Diseminacija KA1 projekta Teaching for the Future. Svi članovi Erasmus tima sa sudionicima webinara podijelili su iskustva svojih mobilnosti i rezultate koje su ostvarili tijekom protekle nastavne godine: četiri C (kreativnost, kritičko razmišljanje, komunikacija i suradnja), preokrenuta učionica, učenje temeljeno na projektima, korištenje ICT alata za učenje i poučavanje te napredne inovativne metode učenja. Učiteljica Sanja Božinović organizirala je u školskoj knjižnici otvoreni sat Engleskog jezika pod nazivom: „Moja obrnuta učionica – Velika glad u Irskoj”, a u holu škole izložili smo plakate vezane uz projekt koji provodimo.

 
Poziv učenicima za izradu loga PDF Ispis

logo contest Dragi učenici,

potrebna nam je vaša pomoć. Krenuli smo s provođenjem našeg novog Erasmus projekta Growing young ECOlogists with STEM. Cilj projekta je upotreba STEM-a kroz razvoj novih vještina kroz koje će učenici osvijestiti ekološku odgovornost u svakodnevnom životu.

Pozivamo vas na sudjelovanje u izradi loga za ovaj projekt. Pronađite u svojim ladicama flomastere, bojice, vodene boje… Na računalu potražite digitalne alate kojima se znate služiti i krenite u izradu loga!

Kriteriji su sljedeći:

- logo mora sadržavati riječ ERASMUS+ (velikim slovima), ali bi bilo poželjno da ima i ostale riječi iz naziva projekta,

- logo može biti jednobojan, dvobojan ili višebojan,

- osmislite kako ćete označiti države sudionice projekta (Hrvatska, Portugal i Grčka),

- logo mora biti napisan na engleskom jeziku, no mogu se koristiti i kratke riječi država partnera (Hrvatske, Portugala i Grčke).

Budite kreativni, inovativni i originalni!

Svoje radove pošaljite do 22. 5. 2022. na mail adresu Ova e-mail adresa je zaštićena od spam robota, nije vidljiva ako ste isključili JavaScript .

Autora najboljeg loga čeka nagrada. Sretno!

Valentina Japec, Erika Likan Kelentrić i Milan Omrčen

 
Posjet Područnoj knjižnici Galženica PDF Ispis

knjižnica Galženica (2)

knjižnica Galženica Članovi Malog čitateljskog kluba 1. smjene posjetili su Područnu knjižnicu Galženica u pratnji knjižničarke Monike Meštrović. Knjižničarke Gradske knjižnice su ih upoznale s građom koju knjižnica posjeduje te s radom knjižnice. Poslušali su priče „Moj tata zeko“ i „Ne treba ti se svidjeti, trebaš samo kušati“. Na kraju su odabrali slikovnice po vlastitu izboru i samostalno pročitali te zapisali informacije o njima. Bila su to dva sata kluba održana u novom prostoru. Posjet ih je potaknuo na češće korištenje, ne samo školske, već i Gradske knjižnice Velika Gorica.

 
<< Početak < « 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 » > Kraj >>

Stranica 20 od 262

Erasmus+ Facebook

Erasmus+ partner

erasmus (3).jpg

Slučajna slika

slucajna1.jpg

Anketa

Internet najradije koristim za?
 

Pročitajte još i ovo!

KnjižnicaO projektu „Slušamo i ilustriramo Pinokija“

Srijeda, 16 Ožujak 2022

article thumbnailProjekt školske knjižnice „Slušamo i ilustriramo Pinokija“ započet je na inicijativu knjižničarke Monike Meštrović s ciljem poticanja čitanja „debelih“ lektira i razvoja čitalačkih...
... pročitaj cijeli tekst...