Projekt Svako dijete ima pravo na obrazovanje provodi se u Velikoj Gorici već 10 godina u partnerstvu sa svim osnovnim školama. Cilj projekta je stvaranje inkluzivnih uvjeta za školovanje djece s teškoćama u razvoju u školi i zajednici te pružanje podrške njihovom obrazovanju kroz rad pomoćnika u nastavi.
Projekt omogućava zapošljavanje pomoćnika u nastavi, financiranje njihovih plaća i osposobljavanje. Za sljedeću školsku godinu – jedanaestu godinu provedbe projekta, planira se zapošljavanje 106 pomoćnika u nastavi u osam osnovnih škola kojima je osnivač Grad Velika Gorica. Na Javni poziv mogu se javiti zainteresirani kandidati koji već imaju iskustvo kao pomoćnici u nastavi, kao i svi oni koji su motivirani za rad s djecom u školskom okruženju. Osnovni uvjet za zapošljavanje je završeno četverogodišnje obrazovanje.
Ako se želite vratiti u školske klupe u novoj ulozi i aktivno sudjelovati u stvaranju inkluzivnih uvjeta za školovanje djece s teškoćama u razvoju, ako želite biti dio pozitivnog i vrijednog projekta Svako dijete ima pravo na obrazovanje, javite se na Javni poziv za zapošljavanje pomoćnika u nastavi u osnovnim školama Grada Velike Gorice.
Javni poziv (PDF)
Obrazac prijave (PDF) |
U skladu sa Zakonom o udžbenicima i drugim obrazovnim materijalima za osnovnu i srednju školu prema članku 10. stavku 6. i članku 16. stavku 6. Osnovna škola Nikole Hribara objavljuje Odluku o odabiru udžbenika i popis odabranih udžbenika i drugih obrazovnih materijala za školsku godinu 2024./2025.
Grad Velika Gorica i ove godine izlazi u susret roditeljima i rasterećuje njihov kućni budžet financirajući radne bilježnice, tehnički pribor i likovne mape koje će učenici dobiti na početku nove školske godine.
Prema članku 2. stavku 7. Naputka o načinu uporabe, vraćanja i obnavljanja udžbenika i drugih obrazovnih materijala financiranih sredstvima iz Državnog proračuna učenici su obvezni čuvati udžbenike, zabranjeno im je pisati, crtati ili na bilo koji način označavati tekst u udžbenicima koji nisu radnog karaktera jer se oni na kraju školske godine vraćaju i dijele drugim učenicima.
Poveznica:
Odluka o odabiru udžbenika
Odabrani udžbenici i drugi obrazovni materijali OŠ Nikole Hribara za školsku godinu 2024./2025. |
Učenici 6. f razreda, koji pohađaju izvannastavnu aktivnost Mali prijatelji glagoljice, Maria Ćuk, Jakov Grahovac, Lana Marušić, Lena Miletić i Matej Turković sa svojom su profesoricom Ivanom Đaković sudjelovali na 31. sazivu Male glagoljske akademije „Juri Žakan” u Roču. U prekrasnom Roču s nezaboravnim domaćinima OŠ „Vazmoslav Gržalja” proveli su pet dana družeći se s prijateljima iz cijele Lijepe Naše. Aktivno su radili u svojim radionicama, slušali predavanje o tiskarskoj preši, Misalu kneza Novaka, prvoj hrvatskoj tiskanoj knjizi Misalu po zakonu rimskog dvora, obišli Aleju glagoljaša s profesorom Milanom Mihaljevićem, družili se s akademikom Josipom Bratulićem koji uvijek s ljubavlju i žarom malim žaknićima govori o važnosti glagoljice kao čuvarice hrvatskog nacionalnog identiteta. Također su sudjelovali i u natjecanju GlagoMatici – računalnoj igri u prepoznavanju i zbrajanju brojeva na glagoljici. Nakon cjelodnevnog rada u radionicama predvečerja su provodili u hladovini ladonje s Vilom Milom koja ih je odvela u čaroban svijet hrvatskih narodnih bajki. Sve što su žaknići stvarali i istraživali pokazali su na završnoj svečanosti i izložbama svojih skupina. Nakon brojnih aktivnosti nismo ni sumnjali da znaju i suvereno zauzeti pozornicu s mikrofonom ruci te uživati u pjesmi i plesu.
Tema ovogodišnjeg saziva bila je ognjište riječi oko kojeg smo se okupili, povezali, zbližili… „Ognjište je simbol susreta i zajedništva, simbol topline i svjetla. Glagoljica je također simbol svjetla, svjetla koje je donijelo razum, misao, riječ, pismenost... što potvrđuju i nazivi prvih nekoliko slova glagoljske azbuke: Ja koji slova poznajem kažem da je dobro živjeti na Zemlji.”
Ivana Đaković, prof. hrvatskoga jezika |
Učenici 1. a, 1. d i 6. a razrednog odjela, zajedno sa svojim učiteljicama Vesnom Stipić i Jadrankom Jelisavac, vjeroučiteljicom Marijom Patrlj i tajnicom OŠ Nikole Hribara Anom Lovrić, ove su školske godine uključeni u projekt EU Živjeti zdravo pod pokroviteljstvom Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo.
Učiteljice su sa svojim učenicima provele niz aktivnosti kojima su učenici usvajali znanja i stavove o važnosti pravilne prehrane i provodile razne oblike tjelesnih aktivnosti u cilju prevencije debljine, a sve u cilju očuvanja i unaprjeđivanja mentalnog zdravlja.
Projekt su nazvale Za zdravlje bez mana – svježa hrana svakog dana. U sam projekt uključili su se i roditelji, djedovi i bake koji su im slali domaće zdrave proizvode koje su sami pripremali kod kuće, a učenici ih blagovali u školi. Bilo je tu domaćih sokova, pekmeza, voćnih kolača, sireva, svega što se može proizvesti u kućnoj radinosti. Suradnja je bila i u vidu predavanja koje su roditelji održali učenicima vezanim uz zdravu prehranu i zdrav način života.
U sklopu projekta, predavanje i radionicu održala je dr. med. Ivona Bakmaz Dubravka koja je prvo upoznala prvaše , a zatim šestaše i osmaše zašto je važno hraniti se zdravo, održavati higijenu, baviti se sportom te se kretati na zraku i biti u doticaju s prirodom. Tijekom radionice prvašići su rješavali listiće u kojima su pokazali znanje o naučenom, dok su učenici viših razreda, na zanimljiv i njima pristupačan način, upoznati s problemima koji nastaju zbog poremećaja u prehrani, o štetnosti energetskih napitaka i pušenju, a sve povezano s primjerima iz prakse.
Majka iz 1. d razreda, prof. dr. sc. Kristina Goršeta, dr. med. dent., redovita profesorica i znanstvena savjetnica na Stomatološkom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu, održala je edukativno predavanje učenicima 1. a i 1. d razreda o postizanju i čuvanju dobrog oralnog zdravlja koje je održano pod sloganom svjetske kampanje za promociju oralnog zdravlja Zdravi zubi za zdravo tijelo. Naglasila je učenicima da je rano stjecanje navike redovitog i pravilnog održavanja higijene zuba i usta osnovni preduvjet za zdrave zube. Zubi su povezani s ostalim dijelovima tijela – srcem, mozgom, plućima te zdravlje zuba direktno utječe na zdravlje cijelog tijela.
Za očuvanje oralnog zdravlja i općeg zdravlja tijekom cijelog života jednako je važna raznovrsna prehrana sa što manje šećera i rafiniranih ugljikohidrata kao i higijena.
Uz dabra Zubka učenici su naučili kako zubi rastu, kako iznutra izgleda zub, čime se hrane bakterije koje uzrokuju karijes te koju hranu jesti za lijep osmijeh. Dabar Zubko pokazao im je kako jedino čist zub može biti zdrav zub.
Na edukativnom modelu djeci je demonstrirano pravilno četkanje zuba koje su i sami isprobali.
Svim edukativnim sadržajima i provedenim radionicama tijekom ove školske godine učenici su spoznali bolju kvalitetu života i postigli veće zadovoljstvo sobom i vlastitim životom.
Vesna Stipić i Jadranka Jelisavac, učiteljice savjetnice |
Od početka školske godine 2024./2025. u našoj će školi učenici sedmih i osmih razreda moći birati novu izvannastavnu aktivnost – Umjetna inteligencija: od koncepta do primjene.
Eksperimentalna primjena kurikuluma izvannastavne aktivnosti održavat će se tijekom cijele školske godine u trajanju 35 sati. Aktivnost će voditi učiteljica Sanja Božinović.
Ova izvannastavna aktivnost dio je projekta BrAIn. Nositelj je projekta CARNET i CARNET-u nadležno mjerodavno tijelo – Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih Republike Hrvatske.
Cilj je izvođenja ove izvannastavne aktivnosti razvoj digitalnih kompetencija i osposobljavanje učenika za praktičan i kreativan rad s tehnologijama u nastajanju i umjetnom inteligencijom. Učenici će se upoznati s potencijalom digitalne tehnologije i umjetne inteligencije i njihovog utjecaja na život. Kurikulum će učenicima omogućiti razumijevanje, ne samo kako digitalne tehnologije i umjetna inteligencija utječu na život, odnosno kako se one koriste i utječu na učenje, čitanje, zabavu, tjelesnu aktivnost i više, već i što učenici trebaju znati i razumjeti o digitalnim tehnologijama i umjetnoj inteligenciji kako bi postali korisnici i kreatori digitalnih alata i alata koji se temelje na umjetnoj inteligenciji.
Osim u našoj školi, ovaj će se projekt održavati u odabranom broju škola u Hrvatskoj te će, uz učenje o umjetnoj inteligenciji i primjeni aplikacija za svoje učenje, učenici sudjelovati i u istraživanju o primjeni digitalnih tehnologija i dobrobiti učenika.
Učenici sedmih i osmih razreda mogu se prijaviti za sudjelovanje voditeljici, prof. Božinović, uživo u školi ili putem Microsoft Teams platforme. |
Učenici šestih razreda, u pratnji svojih razrednika i pomoćnika u nastavi, 10. lipnja putovali su na otok Krk. Putem ih je pratila kiša, no Krk im je priredio sunčanu dobrodošlicu. Prvo su posjetili i razgledali otočić Košljun, poslušali zanimljivosti o povijesti otoka i svi se fotografirali s najmanjom knjigom na svijetu. Potom su posjetili Jurandvor i uživo vidjeli crkvu sv. Lucije u kojoj je pronađena Baščanska ploča o kojoj su učili na nastavi Hrvatskoga jezika i Povijesti. Nakon toga kupanje i uživanje na plaži moglo je početi! U večernjim satima, zadovoljni i veseli sretno su se vratili u našu Veliku Goricu. |
Učenici razrednih odjela 2. a, 2. b, 2. c, 2. a Gradići, 2. b Gradići te 2. Lomnica tijekom svibnja sudjelovali su u CAP programu prevencije nasilja namijenjenom djeci mlađe školske dobi. Održale su ih CAP pomagačice, učiteljice razredne nastave educirane za provedbu radionica, Monika Grgar Rakas, Antonia Muhar, Dora Mužek, Matea Preradović, Nikolina Šencaj i Patricija Đuretić. Provedba cijeloga programa pod vodstvom je koordinatorice i voditeljice, socijalne pedagoginje Katarine Sikirić Lukić. CAP radionicama su učenicima, u udobnosti i sigurnosti vlastitih učionica, na njima prilagođen način, pomoću igrokaza i skupnih rasprava, prikazane potencijalno opasne situacije te načini njihova rješavanja i obrane. Učenici su pokazali velik interes za sudjelovanje u svim dijelovima radionice, ali ih je ipak najviše obradovala mogućnost utjelovljivanja pomagača u igrokazima. Učenici su sa sobom ponijeli brojne važne poruke, među kojima je ipak najvažnija ona, da u svakome trenutku trebaju ostati “SIGURNI, JAKI I SLOBODNI!”.
Patricija Đuretić, mag. prim. educ. |
Terenska nastava iz povijesti i geografije održana je 6. i 7. lipnja. Učenici šestih razreda u pratnji profesora geografije i povijesti, Marije Majdak Forjan, Ivice Kirina i Milana Vareška te prof. hrvatskoga jezika Irene Lacković posjetili su NP Paklenica i otok Pag. Prvi su dan učenici prošli prepoznatljivim kanjonom Velike Paklenice sve do Anića kuka, razgledali Posjetiteljski centar „Podzemni grad Paklenice“, osvježili se na izvoru, divili se penjačima i saznali da je nacionalni park ime dobio po „paklini“, smoli crnoga bora koji tamo raste. Nakon Paklenice slijedila je vožnja do otoka Paga te posjet paškoj solani gdje su čuli vrlo zanimljivu priču o paškom „bijelom zlatu“ i mukotrpnom poslu sakupljača soli. Kad su se smjestili u hotel, učenici su jedva dočekali kupanje i zabavu. Drugi dan slijedilo je hodanje i razgledavanje otoka. Učenici su na terenu ponovili obilježja krša, vidjeli različite reljefne oblike te u pratnji iskusnoga vodiča i planinara stigli do predivne uvale gdje su uživali u kupanju. Nakon kupanja, ručka, posjeta Muzeju soli bilo je vrijeme za polazak kućama. U večernjim satima, umorni, ali veseli, raspjevani i zadovoljni, sretno su stigli u Veliku Goricu. |
Učenici četvrtih razreda, u pratnji svojih učiteljica, posjetili su 4. lipnja Spomen park 153. brigade Hrvatske vojske u Velikoj Buni. Učenici su uz stručno vodstvo dvaju branitelja, članova 153. brigade, imali prilike vidjeti sve ono o čemu su do sada uglavnom samo slušali – vojne eksponate poput MiG-a 21, tenkova i ostalog naoružanja. Branitelji su učenicima približili temu Domovinskoga rata govoreći o ljubavi prema vlastitoj domovini te dopuštajući učenicima postavljanje brojnih pitanja na koja su davali iscrpne odgovore. Uz vojne eksponate, učenici su razgledali i Spomen-dom prepun karata i fotografija, na kojima su mnogi prepoznali starije članove svoje obitelji, zbog čega je ovaj posjet nekima bio posebno emotivan te u učenicima izazvao osjećaj ponosa.
Ksenija Petrlin-Jurić, mag. prim. educ. i Patricija Đuretić, mag. prim. educ. |
U srijedu, 29. svibnja 2024., učenici naše škole koji su ostvarili zapažene rezultate na županijskim i državnim natjecanjima, u pratnji mentora, otputovali su u Ljubljanu. Na izletu su posjetili dvorac Ljubljanski grad, obišli su centar grada s poznatim znamenitostima: Prešernov trg, Zmajski most, Tromostovlje i rijeku Ljubljanicu. Na kraju su prošetali kroz park Tivoli. Ovaj zanimljiv i poučan izlet dodatno ih je motivirao da i ubuduće marljivo uče i vježbaju. Izlet je za učenike bio besplatan. |
Učenici sedmih razreda, u pratnji razrednika, profesora i asistenata, 21. 5. krenuli su na maturalno putovanje – južni Jadran. Prvi su dan posjetili dolinu rijeke Neretve i plovili u tradicionalnim neretvanskim lađama. Drugi su dan proveli u razgledavanju Dubrovnika, Dubrovačkih zidina te otoka Lokruma gdje se nalazi originalna replika Željeznog trona. Treći dan bio je ispunjen prirodnim ljepotama NP Mljet, a obišli su i otok Sv. Marije koji se nalazi na južnoj strani Velikog jezera. Zadnji dan čekala ih je Korčula i divne kulturne znamenitosti grada. Slobodno vrijeme učenici su proveli družeći se, kupajući se u bazenu Ville Antonio i moru u Orebiću, te animacijama koje su bile svake večeri. Puni dojmova, s lijepim uspomenama i novim prijateljstvima, 24. 5. vratili su se u Veliku Goricu u kasnim večernjim satima. |
Za učenike prvih i drugih razreda naše škole 22., 23. i 24.svibnja u školskoj knjižnici i sportskoj dvorani PŠ Gradići održan je susret s književnicom Željkom Horvat-Vukeljom. Svojim slikovnicama, kratkim pričama, slikopričama i igrokazima uveseljava i podučava djecu, a njezina poznata djela su: „Balončica“, „Panjoglav“, „Leteći glasovir“, „Zelene slikopriče“, „Pijanistica“, „Zdenko Slovojed“, „Tajna nestalih igračaka“, „Žinko u školi“, „Pričom do glazbe“ te „Petra uči plivati“, „Hrabrica“ i „Slikopriče“ koje su uvrštene i u lektiru. Dok su učenici ulazili u knjižnicu, književnica ih je dočekala svirajući klavir. Učenici su s velikim entuzijazmom čitali jednu slikopriču, zatim je književnica podijelila s učenicima na koji način dolazi do ideja za slikopriče i što je sve potrebno napraviti kako bi nastala jedna slikopriča. Važnu ulogu imala je i njezina pratnja „gospođa torba“ iz koje je vadila razna glazbala i na simpatičan ih način predstavila svojoj mladoj publici. Učenike je posebno obradovalo sudjelovanje u kreiranju priče u kojoj su pjevali, svirali imaginarne bubnjeve, gitaru, naučili i demonstrirali kako se izvodi pljesak za gluhonijeme osobe, zaigrali rebus… Nakon zabavnog, ali i poučnog te interaktivnog gostovanja naši su učenici za znanje, sudjelovanje i izvrsno vladanje od naše književnice zaradili čistu peticu.
Josipa Radočaj, mag. bibl. |
Osnovna škola Nikole Hribara Velika Gorica, Ruđera Boškovića 11.
KLASA: 602-01/24-01/30 URBROJ: 238/31-20-02/24-4 Velika Gorica, 27. 5. 2024.
Na temelju članka 32. Pravilnika o provedbi postupka jednostavne nabave roba, usluga i radova i članka 90. Statuta Osnovne škole Nikole Hribara, ravnatelj Osnovne škole Nikole Hribara donosi slijedeću:
ODLUKU O ODABIRU
najpovoljnije ponude u predmetu nabave usluge - fotografiranje učenika
I.
U postupku nabave usluge-fotografiranje učenika odabire se ponuda ponuditelja Ljubek d.o.o. iz Velike Gorice, Trg kralja Tomislava 41.
II.
Naručitelj će sa odabranim ponuditeljem sklopiti ugovor o fotografiranju učenika.
III.
Ova odluka objavit će se na internet stranici Osnovne škole Nikole Hribara.
Ravnatelj: Stjepan Maravić, prof. |
Dana 22. svibnja peti i šesti razredi 1. smjene, u pratnji razrednica, profesorica i asistentica, uputili su se u zagrebačko kazalište Mala scena na predstavu Aut. Kazalište smo ispunili sve do posljednjega mjesta i sa zanimanjem smo pratili priču o Mateju, dječaku koji ima poremećaj iz spektra autizma, a glumi ga Matej, dječak koji zaista ima poremećaj iz spektra autizma. Policajac je tijekom istrage naše učenike čak i priveo na pozornicu te su imali priliku na jedinstven način sudjelovati u predstavi. Jan, Ines i Petar odlično su se snašli!
Predstava nas je nasmijala i zabavila, ali i potaknula na razmišljanje jer predstavlja odličan spoj stvarnosti i kazališne umjetnosti. Matej nas je oduševio svojom iskrenošću i neposrednošću te nas podsjetio da je u životu vrlo važno biti dobra srca. Od drugih i drugačijih puno toga možemo naučiti jer, kako sama predstava kaže: „Ako stavite Nintendo igricu u Playstation, on ju neće očitati, ali to ne znači da je pokvaren, zar ne?“
Antonija Vađić Žilić, prof. |
Učenike 3. d razrednog odjela posjetio je Ivek iz Šestinskoga kišobrana, djela za cjelovito čitanje Nade Iveljić. Monologom, kojim je objasnio od kuda dolazi, te dijalogom i nizom pitanja i učeničkih odgovora interpretirali smo spomenuto književno djelo.
A kišobrani?
Izradili smo „naše“ kišobrane na koje smo ispisali ime glavnog lika i njegove osobine, sve sporedne likove, mjesto i vrijeme radnje, izabrali smo i napisali pouku djela da trebamo čuvati uspomene koje su nam ostavili naši predci. Proučili smo, istražili i napisali gdje se nalaze Šestine, mjesto iz kojeg nam dolazi Ivek.
Zanimljivim, zabavnim i drugačijim pristupom došli smo do željenoga cilja ostvarivši sve predviđene ishode predmetnoga kurikula.
Veliko HVALA školskoj knjižničarki Željki Markus-Greč koja je utjelovila lik Iveka.
Vesna Lukinić, dipl. učiteljica |
|