U razdoblju od 8. do 12. studenoga 2021. OŠ Nikole Hribara bila je domaćin „Job shadowinga" osnovnoj školi CEIP Calstellar-Oliveral iz Valencije, Španjolska.
„Job shadowing" je oblik stručnog usavršavanja kada nastavnik promatra i prati rad kolege iz neke europske ustanove na njezinom ili njegovom radnom mjestu. Na taj se način mogu iz prve ruke proučavati svakodnevni posao, radno okruženje, metode i načini rada u praksi. Mogu se vidjeti primjeri dobre prakse na djelu koje kasnije možemo upotrijebiti u vlastitom radu. Ustanova u kojoj se odvija ova aktivnost mora biti smještena u državi članici EU i mora imati iskustva u praksi o kojoj sudionik želi naučiti nešto više. (AMPEU)
„Job shadowing", kojem je naša škola bila domaćin, dio je Erasmus* KA101 projekta „Future classroom: improvement of pedagogical proposals of CEIP Castellar-Oliveral through observation and comparative education". Na „job shadowingu" prisustvovale su učiteljice razredne nastave Maria del Pilar Mora Perez i Maria Munoz LLuesa. Promatrale su primjere dobre prakse na satovima Engleskog jezika, Geografije, Informatike, Likovne kulture, Prirode i društva, Tehničke kulturu i Vjeronauka. Gošće su upoznate s radom školske knjižnice i pedagoške službe, a vidjele su i različite dijelove školske zgrade potrebne za svakodnevno izvođenje nastavnog procesa: dvoranu, blagovaonicu, kuhinju, kotlovnicu.
Tko je sve sudjelovao, kako je „Job shadowing“ protekao te fotografije s nastavnih satova, pogledajte na slijedećoj poveznici: „Job shadowing”. |
Mali čitateljski klub bio je oduševljen kad su mu stigle kreativne knjižice i knjige odabrane za projekt školske godine 2019./2020. Knjige, njima ne toliko poznatih autora, ali nadasve zanimljivih naslova, odmah su ih potaknule na čitanje i kreativno stvaranje.
Pročitavši knjigu Branke Žodan, Sjeverac dječarac i patka selica, mali čitatelji prionuli su pisanju činkvina, a dvije čitateljice pristale su i na njihovu objavu:
Drvo Mlado, veliko. Raste, diše, stoji. Bez drveća nema života. Zemlja.
Natali Marušić, 3. c
Beba Nestašna, slatka. Skače, spava, plače. Malena beba hodati uči. Igra.
Petra Đuran, 3. c
Pjesmice iz Čarobnog kalendara, Marijane Križanović, potaknule su Male čitatelje na stvaranje crteža za svaki mjesec u godini i tako je nastao Čarobni kalendar.
Brljibanovo kazalište, Nade Horvat, dobilo je svoje obožavatelje! Mali čitatelji odabrali su svoje najdraže igre/igrokaze: Nika Matejčić – Stara gljiva još je živa, Lorena Ceković – Ples pitona Pitomog, Ema Dobrenić – Sjenice na Valentinovo, Petra Đuran – Poziv na večeru, Lana Gabud – Mica Pospanka, Natali Marušić – Kad se nešto može čuti, Nika Stepanić – Kugla iza ugla, Ema Ivana Vukoja – Tik, tak, tuk, tek, tok i Vito Weihnacht – Igra za tigra te ih veselo izvodili u knjižnici.
A ono čime se posebno ponosimo, naš je čitateljski vlakić koji krasi pult knjižnice i svakom posjetitelju knjižnice privuče pogled i pobudi zanimanje. Ovi posebni vagoni nastali su za vrijeme koronavirusa.
U iščekivanju novih knjiga i kreativnih knjižica za školsku godinu 2020./2021., s podijeljenim zahvalnicama, Mali čitateljski klub: Lea Bukovac, 3. d; Nika Matejčić, 3. d; Lorena Ceković, 3. c; Ema Dobrenić, 3. c; Petra Đuran, 3. c; Lana Gabud, 3. c; Antea Marinović, 3. c; Natali Marušić, 3. c; Nika Stepanić, 3. c; Ema Ivana Vukoja, 3. c; Vito Weihnacht, 3. c i knjižničarka Željka Markus-Greč šalju vam srdačne pozdrave i dobre vibracije te vam poručuju: Čitajte! Zabavno je!
|
I ove školske godine moji učenici 4. c razreda i ja sudjelovali smo u nekoliko eTwinning projekata i događaja. Iako smo o našem sudjelovanju u projektima već pisali i o njima možete pročitati na stranicama naše škole, na kraju ove školske godine samo ćemo ih se prisjetiti.
Naša likovna skupina Mali čuvari Turopolja sastavni je dio Erasmus+ projekta Our culture – European heritage, pa smo i ove školske godine nastavili svoj rad u tom projektu. Sudjelovali smo u projektima: U svijetu likovnih umjetnika 2/art in my hearth, Književnik mog zavičaja, 100. dan škole, Svjetski tjedan svemira i Pipi Duga Čarapa. Svaki je projekt zanimljiv na svoj način i pobuđuje kod učenika interes za istraživanjem i stvaranjem.
Od jeseni krećemo u nove izazove, moji četvrtaši u peti razred, a ja s prvašićima u neke nove, možda još neistražene projekte.
Ksenija Petrlin-Jurić, mag. prim. educ. |
Književnik mog zavičaja jedan je od eTwinning projekata u kojemu sudjeluje 4.c razred. U utorak, 23. lipnja 2020. na satu hrvatskog jezika upoznali smo rad i djelo velikogoričkog književnika Miljenka Muršića. COVID-19 nas je spriječio da ga upoznamo osobno, pa je sat započeo videozapisom koji nam je književnik Miljenko poslao i ispričao nam sve o svom radu, pisanju i djelovanju. Posebno nam je govorio o nastanku slikovnice Avijonko se ženi koju je on napisao. U stvaranju slikovnice sudjelovali su velikogoričani Mate Lovrić (crteži) i Aleksandar Božić (fotografije). Iako je slikovnica prilagođena mlađem uzrastu učenika, četvrtaši su je s veseljem čitali, analizirali i likovno je prikazali u obliku stripa. Gledali smo i isječke istoimene kazališne predstave koja je nastala prema ovoj slikovnici. Na kraju smo svoje dojmove snimili u obliku videozapisa i poslali ga gospodinu Miljenku Muršiću.
Bio je ovo jedan neobičan književni susret u neobičnoj školskoj godini.
Ksenija Petrlin – Jurić, mag. prim. educ. |
Tijekom ove školske godine učenici 3. D uključili su se na eTwinning platformu aktivno sudjelujući u nekoliko zanimljivih i učenicima primjerenih projekata.
Od listopada 2019. godine do svibnja 2020. sudjelovali smo u projektu Razglednica moga zavičaja autorice učiteljice Sandre Vuk. Cilj projekta bio je istražiti svoje mjesto, njegove osobitosti i prepoznatljivosti te ih prezentirati vršnjacima iz drugih krajeva domovine. Integrirajući projekt u zavičajnu nastavu iz prirode i društva učenici su razglednicama, fizičkim i digitalnim, prezentirali ljepotu kulturno-povijesne baštine našeg Turopolja. Izrađene razglednice slali smo na brojne adrese sudionika u projektu. Također, nama pristigle razglednice smještali smo na zemljovid Republike Hrvatske uz mjesto, grad iz kojeg su stigle.
U predbožićno vrijeme 2019. godine sudjelovali smo u međunarodnom projektu I'll send you a Christmas card – CHRISTMAS CARDS EXCHANGE 2019. Cilj projekta bio je podijeliti božićni duh ručno rađenim čestitkama i dobrim željama. U projektu je sudjelovalo 20 partnerskih škola iz 14 država Europe. Sve čestitke izradili su učenici, a prilikom adresiranja tražili smo dotičnu državu na zemljovidu, njihove glavne gradove te boje zastave i zanimljivosti kako bismo proširili znanje i horizonte izvan domovine. Nama pristigle čestitke iskoristili smo za mali kviz znanja pogađanja država, gradova i zastava. Na kraju projekta poslali smo i naš videouradak u kojem smo svi zajedno pjevali hrvatsku tradicionalnu božićnu pjesmu U to vrijeme godišta .
Učiteljica Vesna Lukinić |
|